~Várok rád (Wait for you #1)


J. Lynn
Könyvmolyképző 2014
492 oldal
(Wait for you)
****
Császár László fordítása
ISBN: 9789633990223
Moly: 88 %
Goodreads: 4,2


"Vannak dolgok, amikre megéri várni. A 19 éves Avery Morgansten életét egy öt évvel korábbi halloween-buli mindörökre megváltoztatta. Az események hatása elől csak úgy menekülhet, ha az otthonától több ezer kilométerre lévő egyetemre jelentkezik. Nem szeretne mást, mint minden feltűnést kerülve elvégezni az iskoláit – de már az első napon összeakad egy sráccal, aki képes darabokra törni a  maga számára, gondosan felépített jövőt.
Vannak dolgok, amiket át kell élni…
Cameron Hamilton 190 centi magas, amolyan leányálom – szikrázóan kék szemmel és valami megfoghatatlan képességgelarra, hogy Avery megint olyasmikre vágyjon, amiktől évekkel korábban megfosztották. Veszedelmes dolog lenne közelebbről is megismerkedni vele, de lehetetlen figyelmen kívül hagyni a kettejük között vibráló feszültséget, ami felszínre hozza Avery személyiségének egy mindeddig ismeretlen oldalát.
Vannak dolgok, amiket nem lehet elhallgatni…
Aztán Avery egyre több fenyegető e-mailt és hívást kap, és kénytelen szembenézni a múltjával, amit  annyira szeretett volna mindörökre elfelejteni. Rádöbben, hogy van valaki, aki nem fogja egykönnyen elengedni. Vajon ha kiderül a rettenetes igazság, ezzel Avery is elindulhat a gyógyulás útján? És Cam akkor is mellette marad majd, ha megtudja, mi történt? Vannak dolgok, amikért megéri harcolni…"

J. Lynn, alias J. L. Armentrout a kedvenc íróm.
El se tudom mondani szavakkal, mennyire vártam, hogy megjelenjen ez a könyve, az új sorozata(legalábbis Magyarországon). Amikor karácsonykor megkaptam, olyan szépnek, fényűzőnek, kísértőnek láttam és éreztem, hogy ott helyben el akartam kezdeni.
A fülszöveg alapján kb. ismertem a sztorit, tudtam, hogy össze fognak jönni, de azt nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar megismerkednek. Pláne, hogy olyan elcsépelt "első látásra tiltott szerelem" lesz. Amikor azt olvastam, hogy Avery "kénytelen szembenézni a múltjával", valami nagyobb BUMM!-ra számítottam. Főleg a Luxen sorozat után.
A borítója számomra egy nyálas, piszkos történetet juttat eszembe. A színei nagyon tetszenek, de szerintem nem kellett volna így ránagyítani a modellekre.
Tartalmilag nagyon ki van fejtve: kicseszett hosszú. Igaz, hamar kiolvastam, mert olyan élvezhetően folyik a cselekmény, hogy hiába sablon-sztori, de olvastatja magát.

Avery Morgansten...kicsit Szívzűr, kicsit Végzet ereklyéi. Jó, a név nem a legfontosabb, sokszor van jelentősége, de ebben a történetben nem igazán. Szerintem lehetett volna egy kicsit fantáziadúsabb neve szegény lánynak. A lánynak, aki elmenekült otthonról, el a múltja, az élete elől. Most, az egyetem első évében, újoncként mindent jól akar csinálni. Ehhez képest már az első nap bakizik, ennek kapcsán meg is ismerkedik Cameron Hamiltonnal.
Averyről elég keveset tudok ezen kívül mondani. Bár mesélhetnék még a kinézetéről, a hétköznapi életéről, a családjáról, de az indokaim, amiért nem fogok: nem emlékszem. A memóriám általában nevekre, jelenetekre koncentrálódik, a kinézetét sablonosan megjegyzem, de ha az életem múlna rajta se tudnám megmondani, szőke vagy barna haja van-e. A hétköznapi életében teljesen új szakasz kezdődik, ezért arról nincs mit mesélni, a családját pedig elhagyta, már felnőtt nőként a saját lábán áll, ezért róluk sincs sok mesélni való. Viszont a tetteik annál fontosabbak lesznek, hogy megértsük mi is történt, amiért a lányuk elhagyta őket.
Cameron Hamilton (ez...kicsit banális. Nekem hiányoznak az érdekes nevek.) másodéves a Nyugat-virginiai Egyetemen. Szóval ez a történet is Virginia államban játszódik.
Emlékszem, hogy "észveszejtően szép" kék szeme van, ő a suli macsója, aki minden buliban benne van, imádja a csillagászatot és a teknősöket, és van egy tetkó a mellkasán. Ezek csak alap információk, de spoilermentesen ennyit mondhatok. Ha érdekel Cam, olvasd el a könyvet!
Avery barátai Brittany és Jacob nem is tudom, hogy került a történetbe.. Azt hiszem, a beiratkozásnál, vagy a nyílt napon, vagy hol találkoztak Jacobbal, aztán első nap ő mutatta be Brittet Averynek. Ja, így volt. Ó, el ne felejtsem kritizálni: Jacob meleg. Valaki mondja meg, miért van egyre több könyvben a főszereplőnek meleg barátja? Amúgy Brittet egészen megkedveltem, Jacobot már kevésbé, de komoly bajom nincs vele.
Fontos szerepe lesz még Teresának, Mollynak, Ollie-nak és Blaine-nek, de róluk még nem mondanám el, kicsodák.



A színtereket illetően én jobban szeretem, ha nem egy helyben ülnek a szereplők, de itt se tettek ki magukért. Kifejezetten szerettem viszont, amikor a csillagokat bámulták.

A cím szerintem találó. Örülök, ha illik a történethez, főleg, ha szó szerint szerepel a könyvben.

Amikor szóba került Avery múltja, kicsit olyan érzésem volt, mintha a Nyugalom tengerét olvasnám, egy másik dimenzióban, ráadásul egyre jobban abba az irányba hajlott a történet.
Sokat gondolkodtam, megadjam-e a 4 *-ot, de mivel szeretem az írónőt, és bízom benne, hogy a folytatás jobb lesz, ezért épphogy átcsúsztattam a 3-as határon. Igazából az nálam a fő, hogy mennyire egyedi a történet. Nekem ez túlságosan olyan volt, mintha egy másik énem már olvasta volna, csak más volt az író, a karakterek nevei, a hobbijaik, de hasonló a cselekmény.

Aki nem olvasta Katja Millay könyvét vagy a Luxen sorozatot, azoknak ajánlom! Elgondolkodtató és érdekes. Vannak vicces jelenteket, kínosak, de szívszorítóak, izgatóak, irtózatosak és szánalmasak is. Kíváncsi vagyok, mi jön ezután!


Köszi, hogy benéztél!