~A mennyország várhat

Rendhagyó-bejegyzés

Elérkeztem az idén olvasott 100. könyvemhez. Félreértés ne essék, nem a századjára olvasott könyvről van szó, hanem a századikról. Tehát ezen jeles alkalomból itt egy ajánló Cally Taylor- A mennyország várhat című könyvéről.

Írta: Cally Taylor
Kiadás éve: 2011
Oldalak száma: 342
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft. / Vörös Pöttyös
A mű eredeti címe: Heaven Can Wait
Értékelés: ****

Fordította: Molnár Edit

ISBN: 9789632452432

Hol találtam rá? Villamoson utaztam és a mellettem ülő lány ezt olvasta éppen.

Borító: *****

Kedvenc szereplő: Lucy

Saját rövid leírás:
Lucy és Dan esküvőjének előestéjén a menyasszony végre kitalálja, mi a tökéletes ajándék a leendő férjének. Csakhogy csurom vizesen, egyszál törülközőben létrát mászni nem ajánlatos, mert leeshetsz. Hát Lucy is leesett, majd meghalt.
Amikor a purgatóriumban találja magát meztelenül, azt hiszi álmodik, fel akar kelni, hogy tovább készülődjön az esküvőjére. De jön Bob és tisztázza a helyzetet, hogy Lucy igenis nagyon halott, de dönthet, hogy szeretne-e kísérteni valakit a Földön, vagy megy egyenesen a mennyországba a régen látott szüleihez. Ha a szellemlétet választja, 21 napja van teljesíteni egy feladatot. Ha ez sikerül, szellem lesz, ha nem, akkor visszakerül a purgatóriumba. De választhatja a mennyországot is, ami kevesebb papírmunkával jár Bobnak.
Éljen Dan mellett, mint szellem, amíg ő is meg nem hal, vagy várja meg a vőlegényét a mennyben? És ha a mennyt választja, Dan még mindig szeretni fogja, amikor ő is felkerül? 60 év múlva is hűséges lesz Lucy-hoz és az emlékéhez? 
A válaszért menj el egy könyvesboltba és vidd haza a könyvet. Ígérem, nem bánod meg!

Vélemény: 
Amikor Lucy-nak döntenie kellett, én is elgondolkoztam, hogy mit választanék. Nem jutottam eredményre.
Lucy jól döntött, megadatott neki az esély, hogy a halál se válassza el a szerelmétől.
A feladata nagyvonalakban annyi volt, hogy hozzon össze egy ismeretlen férfit élete szerelmével. Mindezt 21 nap alatt. És nem kapott se telefonszámot, se e-mail címet az illetőhöz, csak a munkahelye nevét tudta meg. Én ennyi információval feladtam volna.
De mivel ez egy fantasy könyv, és a főhősünk nagyon szereti a vőlegényét, mindenáron vissza akarja kapni, ezért nem adja fel. 
Lucy Brown sok hülyeséget csinál abban a 21 napban, sok ideje arra megy el, hogy Dan után kutat, hogy mi történt vele. Az "áldozat"-hoz túl közel kerül, így magának nehezíti meg a feladatot: egy szerelmes pasinak kell megtalálnia élete szerelmét. De a célszemély tényleg szerelmes Lucy-ba vagy a szerelem gondolatába szerelmes?
Még egy megválaszolatlan kérdés, amire a válasz a könyvben rejtőzik.

Ajánlom
azoknak, akiket érdekel, mi lehet a halál után, akiket érdekel ez a téma.