>>Könyves kédőív

Terjed egy kérdőív, amit én Kíra blogján találtam és gondoltam, kitöltöm én is. Bárkinek szabad válaszolni a kérdésekre, jöhetnek kommentben is a válaszok. Kíváncsi vagyok, ti hol, mikor és legfőképpen hogyan olvastok. :)

Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem igazán. Valakinek a beszéd és sétálás, vagy rágózás és sétálás nem megy együtt, nekem meg az evés és olvasás. Na meg félek, hogy összemaszatolom a könyvet. 

Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Ami a kezem ügyébe kerül, de általában vizet. 

Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattólbis, hogy firkálj beléjük?
Kivagyok a gondolattól, hogy akárcsak ceruzával is beleírjak vagy rajzoljak egy könyvbe. Ha fontos a megjegyzés, egy post-it-ra írom és azt rakom a könyv lapjai közé. 

Mindig el kell jutnid a fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Sokszor mondom, hogy "mindjárt, csak befejezem a fejezetet, nézd, itt a vége", de van, hogy sürgős, olyankor a fejezet helyett az oldal végéig olvasom. Ha pedig nagyon sürgős, le tudom tenni bárhol, de akkor van, hogy újraolvasok pár sort, mielőtt megtalálom, hol tartottam. 

Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?
Nem elhajítom, csak erősen összecsapom. 
De midenkit megnyugtatok gyorsan, nem sok ilyen szokott lenni. Kb 20-ból 1 könyv. 

Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Nem, először felírom a telefonomba egy jegyzetbe, amit direkt emiatt nem törlök ki; csak ilyen szavak vannak benne. Ha nagyon ráérek, rákeresek, de általában magától értetődő a jelentése, a szövegkörnyezet úgy kiadja. 

Mit olvasol most?
Maggie Stiefvater - A Hollófiúk

Valaki segítsen, hogy kell rendesen leírni, mert a könyvben "Holló Fiúk"-ként emlegetik őket, a címben egyben van írva, de láttam már "hollófiúk"-nak is leírva. 

Milyen könyvet vettél legutóbb?
Azt hiszem az utolsó a LOL-könyvek kupacom volt. Egyszerre vettem meg Jandy Nelson - Az ég a földig ér és Lauren Barnholdt - Titkok és exek éjszakája könyveket, az egész sorozatból már csak Marni Bates - Roksztárt kaptam karácsonyra és Miranda Williams - Kivédhetetlrn szerelem című könyve hiányzik. Nemaokára mind meg lesz Marni új könyvével együtt, aminek Láthatósági mellény lúzereknek lesz a címe. 

Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Este az ágyon ülve, ágyban fekve vagy reggel/hazafelé a vonaton. 

Sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Egyrészest. 
Ahhoz képest a kedvenc könyvem egy sorozat része. 
Nem szeretek várni a folytatásra. 

Van olyan könyv, amit előrehozol és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Fantasy-fan vagyok. A kedvencem ezalapján Jennifer L. Armentrout - Luxen sorozata az élen az Obszidiánnal
Ha valaki egy rövidebb, de aranyos, vicces könyvet szeretne olvasni, Alex Flinn könyveit ajánlom, A szörnyszívűt és a Csók, pont jókort. 

Hogy rendszerezed a könyveidet?
Hát mindig máshogy. Most 4 nagy polc van tele, általában kiadók szerint.
Az elsőn csak Vörös Pöttyösek, írók szerint ABC-ben. 
A másodikon félig Vörös Pöttyösek, sok Dream-válogatásos, színszerint, mellette a Hűvösvölgyi suli 1-4. és a LOL-könyvek, szintén szín szerint. 
A harmadikon a Leiner Laura-könyvek (SZJG, ASZ, Bábel), Egmont-Dark könyvek, Percy Jackson-könyvek és két könyv, más-más kiadótól. 
Az utolsón pedig Danielle Steel-könyvek, cím szerinti ABC-sorrendben.