86. Ünnepi Könyvhét

Idén is megjártuk a Könyvhetet, és nekem 10x jobb volt, mint tavaly!

Hogy mi hozta ki ezt belőlem?
  • J. L. Armentrout: Opposition - Ellenállás
  • Marni Bates
  • Maxim 1+1 akció
  • Könyvmoly Pop Up
  • + mozi: A kém

Fergeteges napot csaptunk kis csapatunkkal. 
Hárman indultunk be Pestre vonattal, a Vörösmarty téren pedig már öten voltunk. Amint beértünk a térre, leálltunk a KMK standnál, hiszen ki nem hagyom a lehetőséget: minél hamarabb beszerezni a kedvenceimet.


Ezután találkoztunk az 1-es metró felőli szobornál, együtt indultunk tovább megkeresni a Maxim standot. De közben megtaláltuk a Móra Kiadóét, szóval gyorsan megvettem a két legújabb Marni-könyvet. Amíg ezt elintéztem (2 perc), addig ketten eltűntek közülünk, ezért elindultunk megkeresni őket. Nemhogy rögtön rájuk csörögtünk volna...
Elindultunk keresni egy térképet, ám útközben hirtelen én is és ADC is megtorpantunk, visszanéztünk és rájöttünk, hogy jól láttuk: Marni Bates sétált el mellettünk. Ő és Tija (a LOL-könyvek munkatársa) is visszafordult, de eléggé zavarban voltunk, tovább mentünk, mondva, "Majd délután." Megtaláltuk a nagy térképet, néztük, hol van a Maxim stand: a bejáratnál. Indulás vissza, gyors megálló az Agave könyveknél, tovább a Dream válogatáshoz, könyvek kiválasztása, 1+1 akcióra való kedves figyelemfelhívás után további válogatás, nagy szatyrokkal indulás tovább. Megálltam a KMK-soknál mégeszer, kunyerálni még egy szatyrot, nehogy leszakadjon az eddig vett 7 könyv és a dedikálásra hozott 5 másik alatt. 
Megbeszéltünk egy találkozót a szobornál, megcsodáltuk egymás eddig begyűjtött könyveit, majd eldöntöttük, hogy éhesek vagyunk. Már korábban megbeszéltük, hogy átmegyünk majd a Westendbe, a Könyvmolyképző Pop Up boltba, szóval irány a Nyugati! Egyik barátunknak haza kellett mennie, volt még programja, így négyen indultunk tovább.

Ha már ott voltunk a Nyugatiban, beültünk a szerintünk egyik legjobb mekibe, ettünk, ittunk, pihentünk. Valahogy elterelődött a téma a mozi felé; menjünk moziba! Mit nézzünk? * előzetesek, leírások nézegetése, -1 fő, szintén program miatt*
Film kiválasztva, foglalás! Eredmény: lemaradtam a Tavi Kata dedikálásról, de annyira nem sajnálom, mert neki még sok lesz elérhető közelben. Nem úgy, mint Marni Batesnek!
Marni délután 4-től volt kiírva, a film 15:10-kor véget ért, 15:30-kor pedig már a sorban álltunk +1 fővel gyarapodva. Kb. egy órát álltunk sorba, fél óra abból is a kezdésre várakozás volt. Amint Marni megérkezett, felkaptam a szatyrokat, izgulva vártam, de hamar rájöttem, hogy le fog szakadni a kezem, ha végig tartani akarom a könyveket.
Apró izgatott türelmetlenséggel álltunk a sorban, azon gondolkoztunk, vajon mit fog írni Marni a könyvekbe, hány képet csináljunk, lesz-e idő aláírni a sálat, amit az írónő hozott...
Amikor sorra kerültünk, Marni hamar dedikálta az összes könyvünk/könyvét, Tija osztogatta a LOL-os könyvjelzőket, random néni csinált rólunk közös fotót, röviden, de felejthetetlenül elköszöntünk Marnitól, kaptuk a cuccunk (2 táska és kb. 3 nagy szatyor tele könyvekkel), olyan nagy volt a sor, hogy nem akartuk feltartani őket, ezért nem írtuk alá a sálat, és elindultunk haza.



A KMK-standnál idén is elidőztünk, plusz jó volt tavalyhoz képest, hogy tettek ki zsákbamacskákat, amit ADC megkockáztatott (és el is bukott), kaptunk egy törzsvásárlói kupon-gyűjtögetős füzetkét, amiben 10 nyomdának van hely, összesen kettőnknek betelt 7, valamint minden 2000.- utáni fizetésnél kapunk +1-et. Amint betelik, megyünk a WestEndbe beváltani az EZÜST törzsvásárlói kártyám (igen, az enyém, mert a libris ADCé), és kiváltjuk az ajándék könyvet (amin még gondolkozunk, mi legyen). Szerintem jól kitalálták ezt a programot, egyszerűen népszerűsíthető a kiadó.
Amit itt vettem: 
  • J. L. Armentrout - Ellenállás (Luxen 5.)
  • Colleen Hoover - Reményveszett (Hopeless 2.)
  • Katie McGarry - Szívkarambol (Pushing the limits 3.)



A Maxim-standnál eleinte csak az Elviselhetetlent akartam megvenni, Sherry Gammon Port Fare trilógiájának a befejező kötetét, de a kedves lány, aki a "pénztárban" volt, figyelmeztetett, hogy 1+1 akció van. Előző nap láttam is a Dream válogatás Facebook oldalán a felhívást, de nemigen foglalkoztam vele, mert az ilyenek csak online vásárlásra szoktak vonatkozni. Aztán elkezdtünk gondolkozni, mi legyen a +1 könyv. Az Elidegenítvét akartam nagyon, de az sajna nem volt benne az akcióban. Aztán ADC kinézte a Modern boszorkányt, ami annyira nem érdekelt, viszont Jennifer E. Smithtől is volt egy könyv, amit beleraktak a csomagba (már olvastam régebben és nagyon tetszett). Amikor ott tartottam, hogy megemlítem a Milyen is a boldogságot, de előzőleg a Modern boszorkányról beszéltünk és addigra a kezembe nyomták azt. Úgy voltam veke, hogy jó lesz az is, még úgyse olvastam, talán jobb, mint aminek gondolom. Kivéve, hogy sorozatnak van feltüntetve, és nem tudom eldönteni, megállja-e magában a helyét, vagy kell a folytatás. Ha valaki olvasta, meséljen róla, szépen kérem!

A Móra-standnál (majdnem strandot írtam, annyira jó, végre nyár van!) a LOL- könyveken kívül szerintem meg sem néztem mást. Most csak 1 db hiányzik a teljes sorozatból a polcomról, de azt is olvastam korábban. A legújabb Marni-könyvek már izgatottan várják (gondolom én), hogy valaki kinyissa őket és elolvassa; hamarosan sort kerítek rájuk is. A Menő-riadó Kambodzsában Chelsey-ről szól, akit eddig nem nagyon kedveltem, de remélem ez változni fog. Az Itt a vége, lúzer véle pedig, ha jól tudom, egy összetett történet Melanie, Isobel és Corey szemszögéből. Ez utóbbi érdekel a legjobban, ugyanis egy meleg párról szól. Kíváncsi vagyok, Marni hogy oldotta meg a hitelesség szempontjából, valamint honnan van ennyi információja az említett identitást felvállalók életéről. 

Marniról már meséltem, bővebben csak annyit lehet:
Nagggggyon aranyos, szerintem semmi nem törheti össze a jó kedvét, csodálom, hogy van ennyi életereje és -kedve, közvetlen, iszonyat lelkes. Mint egy Jézuskára váró kislány, csak épp ő az újabb és újabb rajongók megismerésére vár.


A kém című akció-vígjátékot pedig nagyon ajánlom mindenkinek! A főszereplő trió fantasztikus csavarokat hoz a történetbe, nem mellesleg hatalmas poénokat!

Jövőre remélem, megint lesz ennyi mesélni valóm!


Marni Bates dedikál

Az áldozatok

Marni-könyvjelzők

Marnival

Köszi, hogy benéztél!